woensdag 31 december 2014

Het is dus niet gelukt om de trailer bij de monteur te krijgen omdat die tussen kerst en oud en nieuw gesloten zijn.
Dat betekend dat we volgende week weer een nieuwe kans hebben om hem af te voeren.
Iets wat je niet moet hebben, en wat ik ook niet heb, met dit soort projecten is haast.
Uiteindelijk ben ik al wel uitgetekend omdat ook de wanden en het dak besteld moeten worden.


Toch maar een wand met een deur tussen de douche ruimte en de slaapkamer om het geheel een beetje stijver te maken.
Op het dak komen sandwich panelen van 5 cm met versteviging er in omdat het beloopbaar moet zijn.
De wanden worden uitgevoerd in 2.5 cm plywood met aan beide kanten een gelcoat.
Daarop komt een 4 cm regelwerk met xps isolatie er tussen.
Het voordeel is daarvan dat we de leidingen door de wand kunnen maken.
Bijkomend voordeel is daarvan dat we een versteviging in de wand kunnen maken in het gedeelte
waar de verdieping achterin op rust.


Het sub frame (in vet zwart) komt er later onder en gaat plaats bieden aan oa de nuts voorzieningen van de trailer.
Ook moet er onder de deur op een of ander manier een trap uitkomen, het liefst van binnenuit weer inklapbaar.
Daar ben ik nog niet helemaal uit hoe dat moet komen maar schoonzoon Vincent heeft daar wel ideeën over.
Het kan via de hydroliek (is al aanwezig voor de laadklep) of elektrisch.
Op het verlaagde dak komen de zonnepanelen, schotel en de afvoeren van de combiketel en de afzuigkap.
Het zou een beetje jammer zijn als je die spullen bij het nemen van het eerste viaduct al kwijt bent.
Het achterste deel zit op de maximale hoogte van 4 meter vanaf de grond.

De water tanks worden 60 cm hoog en er gaat bijna 1800 liter water in.
De vuilwater tank wordt opgesplitst in 2 delen, grijs en zwart.
Op het grijze lozen we de douche, wasmachine en vaatwasser.
Dat grijze water gebruiken we weer om het toilet te spoelen.
Zwart water, wat gedumpt moet worden, komt uit het toilet, en de spoelbakken in de keuken en douche.
Ik ben nog niet helemaal uit de exacte verhoudingen maar ik ga nu nog uit van 1/3 grijs en 2/3 zwart.

2 opmerkingen:

  1. Goedemiddag,

    Ik vind het prachtig om te lezen hoe jullie dit project aangepakt hebben. Ik heb echter één prangende vraag: waar kan een combinatie als deze verzekerd worden? Waar heeft u de verzekering. Zou u dat willen laten weten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet mogelijk om de oplegger te verzekeren zolang er nog geen truck voor staat.
    Hebben we een truck dan kun je het als combinatie verzekeren bij diverse maatschappijen.
    Er was een verzekeraar die dacht de oplegger wel alleen te kunnen verzekeren, maar na taxatie bleek dat toch niet mogelijk te zijn

    BeantwoordenVerwijderen